Thursday, February 12, 2015

Kleurrijk en zwart-wit/Colorful and black-white

Mixed Media boeken zijn een grote inspiratiebron voor velen. Daarom was het ook leuk ook samen met Ria Vaneman eens een keer een project uit zo'n boek te maken.
In dit geval was dat een accordion-"boekje", bestaande uit een aantal paneeltjes die met stokjes aan elkaar vast gemaakt zijn.
Voor de paneeltjes koos ik de maat 16 x 10 cm. Deze heb ik bewerkt met gesso en daarop met acrylverf en acrylinkt de kleuren aangebracht. Vervolgens collages erop gemaakt, gestempeld en met glass beads texture gel enkele accenten aangebracht.

Het was een heel leuk en interessant project, maar wel arbeidsintensief. Ik heb veel tijd moeten steken in de "scharnieren" waarmee de paneeltjes aan elkaar moesten worden gemaakt. Ze moesten nl. ook nog kunnen vouwen.

Mixed Media books are a great inspiration for a lot of craft people. Therefore it was a very nice challenge for me and my friend Ria Vaneman to make a project from one of those books.
In this case it was an accordion "book" made from of panels bound together with round wooden dowels. The size of the panels is 16 x 10 cm. 
I added gesso as first layer and then colored it with acrylic paint and acrylic ink. After that I applied collages, stamped on it and added some accents of glass beads texture gel.

It was a fun and interesting project, but rather labour intensive. It took me some time to fix the hinges which are supposed to hold the panels together but also to make it possible to fold the accordion.













Book closed on the colored side


Back: black acrylic ink collaged text and photo's of old dustbins




Book closed black & white side



heart made of glass beads texture gel, colored with acrylic ink


circles made of glass beads texture gel, dots in it with acrylic paint pen


 circle made of glass beads texture gel, tiny beads adhered

5 comments:

Sija said...

Schitterend Leonie!

Willy said...

Wauwwww wat een prachtig project, kijk mijn ogen uit hóór!!

Karen D. said...

wow...you are doing some great mixed media work...

maria's knutselplezier said...

Woooow wat is dit een prachtig kunstwerkje, super, als ik er naar kijk krijg ik direct zin om dit ook eens uit te proberen( maar eerst even de afwas!!), maar ja de stempels en stencils die jij hier gebruikt heb ik natuurlijk weer niet, maar het zet me toch wel echt aan het denken!!!Bedankt voor de inspiratie!!! En je bent een echte artieste !!!

Groetjes
Maria

akkina van steen said...

Wat mooi hoe heb je ze zoo mooi aan elkaar gekregen is mijn vraag