Thursday, September 26, 2013

Zussendag/Sisters Day

Voor de jaarlijkse Zussendag van mijn nichtjes was ik gevraagd om "iets creatiefs" met ze te doen. Ik voelde me uiteraard zeer vereerd.
Gisteren was het zover. Met de negen (schoon)zussen zat ik aan tafel om een canvasje van 20 x 20 cm te bewerken tot iets moois.
Er was een thema aan verbonden, nl. de klaproos. Deze bloem was de favoriet van de zus die begin dit jaar overleed en op deze manier wilden de andere zussen haar herinneren.

Er werd hard gewerkt en de resultaten zijn er dan ook naar. Zelfs de zussen die nog nooit met gelmedium en verf hadden gewerkt maakten een schitterend canvas.
Ik vond het een heel geslaagde en inspirerende middag.

I was asked to do "something creative" with my cousins on their yearly Sistersday.Of course I was very honoured.
Yesterday was the day. Together with the nine sisters(sisters in law) we shared a long(!) table to decorate a 7.9 x 7.9" canvas.

The theme was poppy, the favorite flower of the sister who died earlier this year.
In this way the other sisters wanted to memorate her.

They all did a great job, worked hard and you can see this at the results.
Even those sisters who never ever touched gel medium or brush made a wonderful canvas.

It was a succesfull and inspiring afternoon.

Klaar voor de start/Ready to go

Het eindresultaat: 9 juweeltjes/the result: 9 beauties

Trotse gezichten/Proud faces

No comments: