Thursday, September 26, 2013

Art Journal: Huizen/Houses

Ik doe mee met AnneAudrey,  Sija  en Willy om maandelijks een pagina uit ons Art Journal te laten zien met een bepaald thema.
Deze maand was dat thema Huizen.

Kennelijk ben ik een echte city girl, gezien het resultaat. Ik had twee pagina's met dit onderwerp gemaakt en kon maar niet kiezen welke ik zou plaatsen op mijn blog, dus heb ik ze er maar allebei opgezet.

Neem vooral een kijkje bij de andere blogs, want daar staan echt hele mooie pagina's met dit thema.



Pakpapier, stempel en stikwerk/Gift paper, stamp and stitching

Dubbele pagina:Acryl inkt,stencil,stempels/Double page: Acryllic ink, stencil, stamps

I joined AnneAudrey,  Sija  and Willy in monthly posting a page from our Art Journal. Every month has it's own theme. This month's them is Houses.

Apparently I am a real city girl, as you can see on the results. I made two pages with this theme and could not make a choice of which one to post. So I decided to post them both.

Please take a look at the other blogs as well to see how wonderful these girls performed on this theme. 

Zussendag/Sisters Day

Voor de jaarlijkse Zussendag van mijn nichtjes was ik gevraagd om "iets creatiefs" met ze te doen. Ik voelde me uiteraard zeer vereerd.
Gisteren was het zover. Met de negen (schoon)zussen zat ik aan tafel om een canvasje van 20 x 20 cm te bewerken tot iets moois.
Er was een thema aan verbonden, nl. de klaproos. Deze bloem was de favoriet van de zus die begin dit jaar overleed en op deze manier wilden de andere zussen haar herinneren.

Er werd hard gewerkt en de resultaten zijn er dan ook naar. Zelfs de zussen die nog nooit met gelmedium en verf hadden gewerkt maakten een schitterend canvas.
Ik vond het een heel geslaagde en inspirerende middag.

I was asked to do "something creative" with my cousins on their yearly Sistersday.Of course I was very honoured.
Yesterday was the day. Together with the nine sisters(sisters in law) we shared a long(!) table to decorate a 7.9 x 7.9" canvas.

The theme was poppy, the favorite flower of the sister who died earlier this year.
In this way the other sisters wanted to memorate her.

They all did a great job, worked hard and you can see this at the results.
Even those sisters who never ever touched gel medium or brush made a wonderful canvas.

It was a succesfull and inspiring afternoon.

Klaar voor de start/Ready to go

Het eindresultaat: 9 juweeltjes/the result: 9 beauties

Trotse gezichten/Proud faces

Friday, September 13, 2013

TIP: waarom de acrylinkt nu duidelijk te zien in m'n la

Waarschijnlijk hebben velen van jullie die fantastische acrylinkt in de kast.
Ik heb er een aantal van Daler & Rowney, maar ook een paar van Liquitex.

Ik was het zo zat dat ik elke keer ieder flesje moest optillen uit mijn lade om de kleur te kunnen zien, dat ik daar een oplossing voor moest verzinnen.

Ik heb uit stickerpapier rondjes geknipt (ja geknipt want helaas had ik geen pons in de juiste maat) en gekleurd met de kleur van de potjes. Vervolgens met mijn kleine pons een gat in het midden geponsd (nou ja, bijna dan in het midden :-) en rond de dop gedrapeerd en vastgeplakt. Nu zie ik in een oogopslag welke kleur ik moet hebben. Ach, misschien heeft iemand dit al jaren eerder gedaan, maar ik dacht zo dat het wel leuk was om door te geven. T'is maar een tip!

Zo zie je direct de kleur/You see the color right away


Rondjes geknipt en gekleurd/cut out circles and colored them


De pons voor het gat in het midden is 3/4 " , precies goed voor de flesjes van Daler & Rowney en net iets te ruim voor de Liquitex, maar dat is geen probleem.
The 3/4 " punch is just right for the hole in the middle of the Daler & Downey bottles and  somewhat too wide for the Liquitex bottles, but that 's no problem.


En zo kan ik van bovenaf in mijn lade precies zien waar welke kleur zit!!
And this is how I can exactly see from above where the colors are situated.


I suppose a lot of you girls own some of that fabulous acrylic ink. I have a few Daler & Rowney bottles and some Liquitex bottles.

I was so fed up with having to lift each bottle out of my drawer to see what color it is, that I had to find a solution for this "problem".

Out of sticker paper I cut circles (yes, cut out, since I do not have the right size punch) and painted them with  the colors from the bottles. Then I punched out holes in the middle (about..!) and adhered this to the bottle cap. Now I can see right away what colors there are in my drawer.

Well, maybe someone already discovered this ages ago, but I thought it was nice to pass it to you all. Just a tip!