Thursday, July 18, 2013

Nr.46 Gelli Transfer Print

Ik heb wat experimentjes met de Gelli Plate gedaan. Bij deze 46e aflevering van "A Stamp in the Picture" heb ik de transfertechniek gebruikt (te zien op gelliarts.blogspot.nl - aflevering van 24 mei 2013) waarbij de verf eerst helemaal droog moet zijn om vervolgens met verpakkingstape van de plate afgetrokken te worden. Een hele leuke techniek met ongekende mogelijkheden. Het werkt alleen niet op mijn eigengemaakte agar-agar plate; die blijft te vochtig en de verf droogt daardoor niet.
Bij deze kaart heb ik eerst op wit papier de Silhouette stempel van ArtJourney gestempeld en daarna de geverfde tape eroverheen geplakt met Diamond Glaze.


I did some experiments on the Gelli Plate lately. In this 46th episode of "A Stamp in the Picture" I used the transfer technique as described on the gelliarts.blogspot.nl (episode May 24th 2013) where you can see that the paint has to dry first before pulling it off the plate with package tape. A very fun technique with lots of possibilities to apply. But it did not work on my home made agar-agar plate. This plate stays too damp and the paint does not dry.
On this card I first stamped the Silhouette stamp from ArtJourney on white card stock and applied the painted tape on it with Diamond Glaze.


Kijk ook eens op het blog van Willy Anderson met wie ik deze "A Stamp in the Picture"-uitdaging ben aangegaan (52 weken).

Take a look too at the blog of Willy Anderson with whom I started this "A Stamp in the Picture"-challenge (52 weeks).

5 comments:

Sija said...

Schitterend Leonie!

Anjas-Artefaktotum said...

I love the gelli plate effects. Your colorful card is very amazing.
Groetjes Anja

herminesplace said...

Schitterend!

Willy said...

Lijkt me een leuke techniek, Leonie. Het resultaat is in ieder geval fantastisch!

Sandy said...

Beautiful - I need to learn this!
sandy