Sunday, June 23, 2013

ArtFusion Workshop Embossing & Beyond

Afgelopen zaterdag 15 juni was ik deelnemer aan het Mixed Media event ArtFusion in Utrecht.
Een ontzettend leuke dag, georganiseerd door Birgit Koopsen en Nathalie Kalbach
De vele sponsors zorgden voor een goed gevulde goodiebag en tijdens de lunch was er ook nog eens een loterij met mooie prijzen. Pure verwennerij dus!



Last Saturday, June 15th, I participated in the Mixed Media event ArtFusion in Utrecht(NL). A really fun day, organized by Birgit Koopsen and Nathalie Kalbach
The many sponsors filled the marvellous goodiebag and during lunch we had on top of all fun a lottery with beautiful prizes. We felt spoiled!

It was a very international group and, to get to know eachother better, we were asked to make a name pin with characteristic elements from your country of origin.This resulted in very nice and originals pins. We could vote for the best pin and Minna Enqvist from Finland won a wonderful prize with her originally pin.

Het was een zeer internationaal gezelschap en om elkaar een beetje te leren kennen was ons gevraagd een naambordje(pin) te maken met daarin elementen verwerkt van je land van herkomst. Dat leverde hele leuke pins op. We konden stemmen op de mooiste pin en Minna Enqvist uit Finland won met haar originele pin een mooie prijs.


Mijn naambordje/My name pin

De ochtend begon voor mij met de workshop Embossing & Beyond, gegeven door Birgit en 's middags had ik de workshop van Nathalie Season Canvas. Mijn canvas is bijna af en laat ik in een latere blogpost zien.

Embossen was bij mij een beetje in de vergeethoek geraakt en het was leuk om de kennis weer eens op te frissen. Het resultaat was een boekje waarin diverse methodes van embossen zijn toegepast. Toen het van de week zo warm was heb ik me teruggetrokken op mijn relatief koele werkhok en heb ik het boekje afgemaakt. De foto's die in het boekje zitten zijn van mijn bezoekje aan de IJhallen (uitgebreid te zien op mijn blogpost van 6 mei: Impressies van een vlooienmarkt).

I started in the morning with Birgit's workshop Embossing & Beyond and in the afternoon I attended the workshop Season Canvas given by Nathalie. My canvas is almost finished and I will show it in a next blogpost.

Embossing is a technique I used quite a lot in the past but a little bit forgotten lately. So this workshop was a good opportunity to freshen up my knowledge.
This resulted in a booklet where several embossing techniques are applied.
Last week it was so hot in Amsterdam that I moved back into my relatively cool hobby room to finish the booklet. The photo's in the booklet are from my visit to the flea market (you can see all uncropped photo's in my blogpost of May 6th: Impressions of a flea market).


Voorkant met venster/Front with window


Foto in 2 delen gebruikt/Cropped photo for the 2 pages


Links gewerkt met goudfolie/Applied gold foil on left side


Randen geponsd geembossed/Punched edges and embossed


Label in midden droog en nat geembossed/Applied dry and wet embossing on label in centre


Plastic pagina bestempeld/Stamped plastic page





Rechts is nog wat glimmermist te zien/You can see some glimmermist on right side


Rechts zijn de embossinglagen goed te zien/You can see the embossing layers on right side


Achterkant met goud acryl en Nathalie's nieuwe Crackle stencil/Back colored with gold acryl over Nathalie's new Crackle stencil(Stencil  Girl Product)

Een ontzettend leuke workshop waar ik weer veel inspiratie opgedaan heb.
Gelukkig heb ik nog een heleboel embossingpoeder liggen(van jaaaren geleden) en kan ik dus helemaal los. Dankjewel Birgit!

A wonderful workshop which inspired me to go embossing and beyond:-)
Luckily I have tons of embossing powder in my drawer, gathered years and years ago. So I can start right now. Thank you so much Birgit!



...binnenkort - mijn canvas van Nathalie's workshop

....shortly - my canvas from Nathalie's workshop

6 comments:

Anneke said...

Wat een pracht van een boekje Leonie! Super dat je daar je mooie foto's van de vlooienmarkt voor gebruikte. Heel inspirerende dag denk ik!

Birgit said...

Prachtig resultaat Leonie! Mooie foto's ook in het boekje! Ik ben blij dat de workshop je heeft kunnen inspireren en ik vond het gezellig om je in de groep te hebben!!
Groetjes,
Birgit

Sija said...

Schitterend geheel geworden Leonie!

Nathalie Kalbach said...

Love how your book turned out- gorgeous- and I also love the cute little photos!!! So amazing. It was wonderful to meet you and thank you for all the fun goodies you gave me :) Cannot wait to see the canvas"!

Marjolijn, Rotterdam, the Netherlands said...

Ziet er af supergaaf uit, foto's komen ook erg mooi uit. Ben er 'jaloers' op dat je 'm al af hebt, gaat hier ook ooit nog goed komen, hahaha. Wel benieuwd hoe je canvas er 'af' gaat uitzien! Groetjes van een 'studerende'

Elina Strömberg said...

Oh my! Your mini album is simply gorgeous!!