Sunday, May 12, 2013

Jean Paul Gaultier in Rotterdam

Gisteravond ontdekte ik dat vandaag, zondag 12 mei, de laatste dag was van de tentoonstelling 
The Fashion World of Jean Paul Gaultier in de Rotterdamse Kunsthal.
Dus vanmorgen vroeg opgestaan en naar Rotterdam gereden. Om 11 uur bij de opening al ongelofelijk druk, maar toen ik om 2 uur weer wegging was de rij nog veeeeel langer.
Ik ben echt blij dat ik gegaan ben want dit was zo inspirerend. Ik heb zo goed en zo kwaad als dat kon wat foto's gemaakt. Wat ik heel spannend vond was dat er filmpjes van gezichten op de (etalage)poppen werd geprojecteerd, zodat het leek alsof ze leefden. Op een pop was het gezicht van Jean Paul geprojecteerd die een heel verhaal afstak in 't frans en engels.
Er waren nog meer zeer interessante exposities te zien in de Kunsthal, w.o. die van 
Jan Montijn (grafiek) nog t/m 26-5 en een kleine tentoonstelling van Schilte en Portielje (foto's) nog t/m 2-6 te zien zijn. Beide waren zeer de moeite waard. 
Aan het eind van onderstaande fotoreeks heb ik daarvan ook twee foto's geplaatst.

Today I visited the last day of the exhibition The Fashion World of Jean Paul Gaultier in the  Kunsthal in Rotterdam. It really was crowded when I entered at 11 a.m. but when I left at 2 p.m. the row outside was much much longer! I tried to make some pictures as far as the circumstances allowed me to. It was really exciting to see film beamed on the mannequins faces, so that it looked like they were alive! On one mannequin the face of Jean Paul Gaultier was beamed and he was talking to the audience in French and English.
Apart from the main exhibition there were also two other interesting exhibitions: one was
of Jan Montijn (graphics) and a small one of Schilte and Portielje (photo's).
At the end of the pictures below I added  photo's of them.




Jean Paul Gaultier's teddy bear wearing the first cone bra



Catwalk van de mooiste jurken



Geen dierenvelletje maar "slechts"fabeltastisch kralenwerk
.











Detail top, gemaakt van raffia

Grafiek van Jan Montijn


Foto's van Schilte en Portielje


3 comments:

Willy said...

Wow... ik was graag meegegaan! Waarom heb je me gisteren niet even gebeld om af te spreken?

Cavestamper said...

Dat had ik graag gedaan Willy, maar ik denk niet dat jij zo snel nog een ticket had kunnen regelen!

Sija said...

Werkelijk schitterend, wat een bijzondere creaties zitten erbij! Heel leuk dat je een aantal foto's op je blog hebt gezet!