Thursday, April 25, 2013

Nr.34 Verdwaald/Lost

De bedoeling van de serie "A Stamp in the Picture" is niet alleen om, zoals de naam al zegt, een stempel onder de aandacht te brengen, maar natuurlijk ook om de firma die de stempel uitbrengt te vermelden. Nou stempel ik al heel lang en ik heb zo langzamerhand een behoorlijk grote collectie opgebouwd. Aanvankelijk was ik heel trouw in het noteren van de stempelfirma, maar allengs heb ik dat toch een beetje losgelaten. Dat brengt me nu een beetje in de problemen als ik iets wil laten zien waarbij ik een stempel heb gebruikt waarvan ik geen flauw idee meer heb van welke firma deze was.
Daarom roep ik de hulp in van de Nederlandse stempelaars voor onderstaande stempel.


Dit lijkt mij een typisch Nederlands ontwerp: de ANWB paddestoel om fietsers en wandelaars de weg te wijzen. Ik heb een deeltje van deze stempel (de paddestoel) in mijn bijdrage van deze week gebruikt. Wie weet welke Nederlandse firma deze stempel heeft uitgebracht? *)



De achtergrond is gemaakt met de Gelli Plate. Ik heb het metalen netje dat om een fles wijn zat in de natte verf gelegd voordat ik de afdruk maakte. De vlieger is van de zwitserse firma Imagine (helaas niet meer bestaand). De letters LOST zijn van het alfabet Grungy Typewriter Letters van Invoke Arts. En de gekke mannetjes op de fietsen zijn van een schilderij van Dali - maar van welke firma? De figuren links en rechts op de voorgrond komen van een festival flyer uit 2006.

*) Update 26-4-2013: de stempel is van CreaMotion, ATC-stempel Fietsers genaamd en is verkrijgbaar bij Knutselruimte AGUINIJ in Almere.

The intention of the series "A Stamp in the Picture" is not only to highlight the used stamps, but also to give credits on the rubber stamp companies issuing the stamps. I've been stamping quite a lot of years now and my collection has grown over the years. At first I was very precise in listing all the companies, but I must admit that my administration has become a little sloppy today.
This now compromises me somewhat when I show stamping art where I used "unknown" stamps.
The first picture (above) shows a stamp which is, I think,  a typically dutch design. It is a signpost for bikers and walkers. I used a small part of the stamp in this week's issue. So I ask my dutch fellow stampers if they know the manufacturer.

For this week's episode - Lost - I made a background with the Gelli Plate. I used the metal net that sometimes is around a bottle of wine and put it in the wet paint before printing. The airman is from the Swiss company Imagine (regrettably not in business anymore). The letters LOST are from the alphabet Grungy Typewriter Letters by Invoke Arts. The funny men on bikes are from a painting made by Dali - but from which company? The figures left and right on the forefront are from a 2006 festival flyer.

4 comments:

Dymphie said...

Creamotion? Ik heb die stempel ook, zit op een 'dun' houtje. Ik heb steeds een stukje van het verpakkingsmateriaal er bij laten liggen, maar zal het merk eens op het hout gaan schrijven, da's toch iets duurzamer :)
Mooie gelprint waar je deze leuke collage op stempelde. Die Dali fietsters zijn ook super, als je daar het merk van te weten komt hou ik me aanbevolen :)

Anneke said...

Een pracht van een print, leuk idee met dat netje van de wijnfles. Dat zorgde voor een prachtafdruk!

Willy said...

Weer een fantastische creatie, Leonie!

Cavestamper said...

De stempel is inderdaad van CreaMotion, heet ATC-stempel fietserd en wordt uitgebracht door Knutselruimte AGUINIJ in Almere.