Tuesday, April 30, 2013

30 April: van Koningin naar Koning/Changing: from Queen to King

Het oranje-zonnetje schijnt hier in Amsterdam volop.
Zo dadelijk ga ik in mijn wijkje de Koninginnemarkt afstruinen, op zoek naar "bruikbare" spulletjes.
Uiteraard heb ik mijn oranje nagellak en lippenstift op. Straks natuurlijk de abdicatie op TV zien. Waarschijnlijk samen met mijn schoonmoeder. Ze is 98 jaar en maakt dit nu voor de 3e keer mee!!

Gisteravond maakte ik onderstaand kaartje, geinspireerd door de bijzondere dag van vandaag.
Zeg nou zelf: zo vaak maak je dit niet mee. De scan doet niet helemaal recht aan de glanzende accenten helaas.

It's not easy to explain to non-dutch people what kind of atmosphere we have today in the Netherlands. Of course there is the official part we all can see on TV: this morning Queen Beatrix will abdicate and her son Willem-Alexander will be installed King this afternoon.
But there is also the absolute crazy flea market/garage sale all over the country, people dressed in orange clothes, wearing funny attributes. And o yes, I have my orange nail polish and lipstick on. 
First I will go to the flea market in my neighbourhood to look for "useful" stuff and then watch the official part of the day at home on TV. Maybe I will go to my MIL and watch together. She is 98 and it is the 3rd time to witness the change of crowns.
Yesterday night I made this card, inspired by today's event. Sorry to say that the scanner does not pick up the shiny parts of the card.
 

1 comment:

Sija said...

Dit is inderdaad een heel bijzondere dag met een schitterende kaart! Heel veel plezier in Amsterdam vandaag!