Tuesday, February 21, 2012

Ode aan mijn moeder/Tribute to my mom


Zo langzamerhand pakken we het normale leven weer op na het overlijden van mijn moeder,14 dagen terug.
Heel lang kwam er niets creatiefs uit mijn handen, maar in de dagen kort na haar dood maakte ik in no time
deze canvas(30 x 40)met haar portret.
Mijn moeder is altijd mijn creatieve voorbeeld geweest. Van haar heb ik zo ontzettend veel geleerd.
Zij maakte applicaties in relief met heel veel mooie, luxe stofjes en kralen, steentjes en pailletjes.
Het aubergine-kleurige kant is van haar eigen shirt; dat ik met acrylverf iets zachter van kleur heb gemaakt.
Verder heb ik in haar stijl kraaltjes in diamond glaze op de canvas vastgemaakt.
Het gaf zo'n voldoening om dit te maken als eerbetoon aan haar. Ik heb al haar materialen mogen erven en
denk dat ik deze wel vaker in mijn werk zal gaan gebruiken.

Mijn moeder's motto was: Vier het leven! en dat gaan we zeker weer doen.


It's been 2 weeks since my mother died and we are picking up daily life again.
I had no inspiration to create anything, but in the days shortly after her death I managed to make this canvas(12 x 15,5 inch approx.)with her portrait.
My mum was always my great creative model; she learned me so much. She created "applications in relief" where she used delicate fabrics, gems, beads and sequins.
The eggplant-colored lace was from her own shirt, which I softened a little bit with acryl paint. And in her style I attached beads to the canvas with diamond glaze.
It gave such satisfaction to create this as a tribute to her. I was honoured to inherate her materials and I think I will use these more often in m future work.

My mothers' motto was: celebrate life! and that is what we are going to do again.

2 comments:

Willy said...

Zo fantastisch mooi en ontroerend, Leonie!

Dymphie said...

Lieve Leonie, wat een mooie herinnering aan je moeder heb je gemaakt.Wat fijn dat je haar spullen kunt gebruiken, dat maakt je werk extra dierbaar.
Gecondoleerd met het verlies van je moeder, heel veel sterkte gewenst.
Dymphie